Markedsundersøkelser

Markedsundersøkelser

Markedsundersøkelser er et av de viktigste verktøy for markedsorienterte bedrifter, denne boken gir en innføring i faget. Fred Selnes viser her gangen i en typisk markedsundersøkelse. Den starter med diagnose av problemsituasjonen og deretter valg av forskningsdesign. Det redegjøres for både eksplorerende og kausale undersøkelser, og for teknikker ved kvalitative undersøkelser, eksperimenter og surveys. Andre sentrale tema er konstruksjon av spørreskjema, utvalgsprosedyrer og analyse av innsamlede data. Til slutt vises eksempler på undersøkelsesopplegg for produktutvikling, profilmålinger, konkurrentanalyser, segmentering og målingav kvalitet og kundetilfredshet. I denne fjerde utgaven er det foretatt oppjusteringer, og nytt stoff er tatt inn der fagfeltets teori og praksis har endret seg. Det følger også en CD-rom med boken, denne inneholder casesamlingen til boken samt Netscape Communicator 4.61. Med noter og stikkordreg.
ForfatterFred Selnes
Utgitt1999