
Pedagogikk
for videregående skole og voksenopplæring
Pedagogikkopplæringen har vært full av teorier og formaninger om hva den gode lærer bør gjøre. I denne boken søker forfatteren å gå en annen vei. Hanreduserer detaljrikdommen og antall teorier som presenteres. Utfordringen for leseren ligger i å oppdage sammenhengen mellom teoriene og mellom teori og lærerpraksis. Boken tar opp pedagogisk-psykologiske temaer som læring, sansning, tenkning, evner og anlegg, motivasjon, og selvbilde og rolle. Fra didaktikken tar boken opp temaer som læringsmål, lærestoff, undervisnings- metoder, undervisningshjelpemidler, undervisningsprinsipper og vurdering av elever og undervisning. Boken henvender seg til studenter i praktisk-pedago-gisk utdanning og lærere i den videregående skolen og voksenopplæringen. Litteraturliste. Register.
Forfatter | Arnold Hofset |
---|---|
Utgitt | 1995 |