Ofte stilte spørsmål om møterom til leie i Deichman Bjørvika

Foto: Erik Thallaug

Her har vi samlet de mest stilte spørsmålene om møterom til leie i Deichman Bjørvika.


Q & A

Hvordan kommer jeg meg inn på møterommet?

For å få tilgang til møterommet, går du innom infopunktet i 1. etasje. Der får du en nøkkel som gir deg adgang. Det er viktig å merke seg at nøkkelen kun utleveres til den personen som står oppført som bestiller av møterommet.

Fra når har jeg tilgang til møterommet?

Du har tilgang til møterommet fra det tidspunktet du har reservert det. Hvis du trenger rommet utover den reserverte tiden, er det best å sende en forespørsel til moterom@deichman.no for å se om det er mulig å forlenge reservasjonen. Vær oppmerksom på at biblioteket åpner klokken 08.00 på hverdager, så det er ikke mulig å reservere møterommet før denne tiden.

Når kan jeg leie møterom i Deichman Bjørvika?

Man kan leie møterom på hverdager mellom kl. 08.00-16.30.

Man kan låne de samme møterommene gratis på hverdager kl. 17.00-21.30 og på lørdager kl. 10.00-17.30.

Finnes det et felles areal med kaffe/te/vann?

Nei, men om du trenger bevertning i møterommet så kan det bestilles fra kaféen vår Kaffoteket. Om dere har tid til å spise lunsj i restauranten vår Centropa, så anbefaler vi det. Da får man en liten luftetur og muligheten til å nyte dagen i biblioteket litt mer. Lunsjen kan bookes enten via Kaffoteket, eller på Centropa.no.

Kan jeg ta med catering?

Nei, det er ikke tillatt med catering fra eksterne selskaper i våre lokaler. Bestill gjerne mat fra vår samboer Kaffoteket på www.kaffoteket.no.

Finnes det noe rekvisita på møterommene?

Det finnes ikke rekvisita på noen av møterommene, så det må dere ta med selv. Det er mulig å kjøpe rekvisita i Deichmanbutikken i første etasje. Åpningstidene er kl. 10:00 – 19:00 på hverdager, og kl. 10:00 – 18:00 i helgene.

Hvilken type teknikk har dere på møterommene?

Alle våre møterom uansett størrelse har veggmontert skjerm og videokonferanseutstyr. For mer informasjon, gå inn på hvert enkelt møterom.

Er det whiteboard eller flippover tilgjengelig på møterommene?

De større møterommene og kursrommene (Lunden, Disen, Trosterud, Apalløkka, Blankvann og Nøklevann har alle whiteboard eller flippover.

På møterommet Kampen i 4. etasje, består alle veggene av whiteboards.

De mindre møterommene Åsen, Bjørnerud, og Madserud har ikke whiteboard eller flippover. Man kan sette inn en flippover, men det blir trangt.

Er det mulig å koble seg på trådløst nett?

Ja, det er gratis trådløst internett i hele bygningen.

Internett: Deichman-gjest

Passord: lesehest

Hva om jeg har spørsmål om noe i løpet av møtedagen?

I møterommene finnes det kontaktinformasjon til ansatte.

Hvordan kan jeg betale for leie av et møterom?

Deichman ved Oslo kommune sender ut faktura via EHF eller via vanlig post.

  • Dersom bedriftens organisasjonsnummer er knyttet til EHF, så sender vi fakturaen via EHF.
  • Om organisasjonsnummeret ikke er knyttet til EHF, sender vi fakturaen via vanlig post.
  • Det er fullt mulig å betale via kort. I bekreftelseseposten som man får når man har booket et møterom, så finnes det en betalingslenke der man kan betale med kort.
  • Når man har betalt med kort får man tilsendt en kvittering via epost.
  • Deichman sender ikke faktura til utlandet for møterom. Da må man betale med kort.
  • Deichman sender heller ikke faktura til privatpersoner. Då må man betale med kort.
Hvordan kansellerer jeg leie av et møterom?

For å kansellere et møterom du har booket, kan du følge lenken som er inkludert i bekreftelseseposten som du mottok ved booking. Husk at hvis du kansellerer mindre enn 48 timer før møterommet skal benyttes, vil du bli belastet full pris for møterommet.

Er det noe jeg må tenke på å gjøre når møtetiden er slutt?

Det viktigste er å levere nøkkelkortet tilbake til Infopunktet i 1. etasje.

Har du andre spørsmål?

Har du spørsmål om leie av møterom? Da er det bare å ta kontakt med oss på en epost til moterom@deichman.no.