Anbefales
Spillifisering i praksis

Spillifisering i praksis

Dette er boken som viser deg på en oversiktlig måte hva spillifisering er, og hvordan du kan bruke spillifisering for å skape engasjerende og motiverende tjenester og opplevelser. Den er ikke skrevet til deg som ønsker å utvikle spill. Derimot er den ypperlig for deg som vil bruke teknikker fra spillverdenen på andre arenaer. Boken gir kunnskap om grunnleggende teori, modeller og metoder på fagfeltet. Her finner du mange eksempler på bruk av spillifisering fra norsk næringsliv, utdanning og kulturliv. Rammeverket Octalysis blir grundig presentert. «Spillifisering i praksis» er den første norske læreboken om spillifisering (gamification). Den gir et godt utgangspunkt for praktisk bruk og videre fordypning innenfor tematikken. Boken er skrevet spesielt for studenter innen mediefag, markedsføring og designutdanningene ved fagskoler, høyskoler og universiteter.

«Lær hvordan dataspill kan gi bedre innsikt i kreftbehandling av barn. »

En god og lettlest introduksjon til hva "gamification" er. Antakelig er de fleste av oss mer omgitt av det enn vi aner, selv om vi ikke spiller dataspill. De norske forfatterne presenterer såkalte drivere, elementer og teknikker som øker motivasjonen. Gode eksempler fra Norge som bruker driverne bevisst; Sommerles.no , Øyafestivalen, Pantelotteriet

Passer for deg som ...

...vil lære mer om å utvikle tjenester som kan gjøre en forskjell

JørnJørnDeichman