
Et hjem for oss - et hjem for deg
analyser av TV 2 1992-2002
TV 2 feirer sitt tiårsjubileum i 2002. I denne boken settes søkelyset på ulike sider ved TV 2 som medieinstitusjon og fjernsynskanal. Boken kombinerer historisk kunnskap med analyser av kanalens programprofil og fenomener man forbinder med TV 2. Blant de fenomenene som diskuteres, er TV 2 som merkevare, oppmerksomhetsstrategier i TV 2, TV 2s bruk av internasjonale underholdningsformater og TV2 som allmennkringkaster med folkelig appell. Den kommersielle fjernsynsbransjen i Norge har vært lite utforsket. Ved å presentere analyser av kommersielle fjernsynsfenomener representerer boken et viktig tilskudd til den medievitenskapelige faglitteraturen. Mangfoldet av konkrete analyser og perspektiver gjør boken særlig nyttig for studenter i medievitenskap, journalistikk og beslektede emner. Boken kan også være interessant for andre som er opptatt av moderne fjernsynsfenomener. Ill. med fotos i sv/hv. Har bibliografi, noter og reg.
| Redaktører | Susanne Østby SætherTrine SyvertsenGunn Sara Enli |
|---|---|
| Utgitt | 2002 |